Масло MOTUL 8100 X-CLEAN 5W40-1L


- Вискозитет: 5W-40
- Тип: Леки, лекотов. и 4x4
- Вид: Синтетично
- Разфасовка: 1 л.
- Вид превозно средство: ЛЕКИ
- ДВИГАТЕЛНИ ЛЕКИ АВТОМИБИЛИ
- Motul
Информация
Техническо описание
8100 X-CLEAN 5W40 е високопроизводително двигателно масло 100% синтетика, одобрено от широк кръг автомобилопроизводители.
Специално формулирано за последно поколение автомобили с бензинови или дизелови двигатели EURO IV и EURO V с турбо или директно впръскване, покриващо стандарт ACEA C3 за висок HTHS вискозитет(> 3.5 mPa.s) и средни стойности на "SAPS" с намалено съдържание на сулфатна пепел (≤ 0.8%), фосфор (0.07 ≤ x ≤ 0.09%) и сяра (≤ 0.3%).
Съвместимо с каталитични конвертори и филтри за дизелови частици (DPF). Преди употреба винаги да се прави справка с ръководство на потребителя или наръчника на превозното средство.
СТАНДАРТИ: ACEA C3 - API SN / CF
ОДОБРЕНИЯ: BMW Long Life-04
Ford WSS M2C 917A
GM-OPEL dexos2TM (замества GM-LL-A-025 & B-025) под № GB2B0325011 MB- 229.51 Porsche A40
Renault RN0700 под № RN0700-08-018 Renault RN0710 под № RN0710-08-012 VW 502 00 – 505 00 – 505 01
FIAT 9.55535-S2
ПРЕПОРЪЧВАНО ОТ KIA / HYUNDAI, HONDA, MITSUBISHI, NISSAN, SUZUKI, SSANGYONG.
Двигателите EURO IV и EURO V са оборудвани в съответствие с наредбите за емисиите с много чувствителни към отработените газове системи за последваща обработка. Всъщност, сярата и фосфорът инхибират действието на каталитичните конвертори, което води до неефективно третиране на отработените газове, а сулфатната пепел запушва DPF филтрите, което води до съкращаване на регенериращия цикъл, бързо стареене на маслото, по-висок разход на гориво и загуба на мощност на двигателя.
Стандартът ACEA C3 изисква от маслата да се осигури забележителна устойчивост на масления филм и ниски емисии от мощните двигатели: MOTUL 8100 X-Clean 5W-40 има синтетични базови масла и SAPS нива, които генерират изключителна устойчивост на масления филм, намаляват триенето в двигателя и предвиждат съвместимост със системи за последваща обработка на газовете. MOTUL 8100 X-Clean 5W-40 притежава високи смазочни свойства, защита от износване и висока устойчивост на температура за по-добре контролирана консумация на гориво. Маслата ACEA C3 постигат увеличени интервали на смяна, управлявани от автомобилния бордови компютър.
Множество OEM производители като KIA / HYUNDAI, HONDA, MITSUBISHI, NISSAN, SUZUKI, SSANGYONG,… препоръчват масло ACEA C3 за по-голямата част от техните автомобили - особено дизел с DPF филтри.
Спецификацията BMW Long Life 04 налага тежки ограничения на маслата, особено поради Valvetronic и съвместимостта със системите за последваща обработка на газовете. Тя обхваща всички BMW двигатели от 2004 г., а също и всички BMW двигатели преди 2004 г. като BMW LL-04 покрива всички предишни спецификации BMW като BMW LL-98 и BMW LL-01.
ВНИМАНИЕ: BMW LL-04 може да се използва за бензинови двигатели само в страните от Европейския съюз, Швейцария, Норвегия и Лихтенщайн. Извън тези страни се изискват масла BMW LL-01 като MOTUL 8100 X- cess 5W-40 . Вижте препоръките на BMW.
Стандартът FORD WSS M2C 917A се изисква за FORD Galaxy 1.9L TDI FORD до MY2006 и за Ford Ka 1.2L Duratec и 1.3L Duratorq TDCi от MY2008.
Стандартът GM-OPEL dexos2TM е подходящ за цялата гама на GM-OPEL дизелови двигатели (включително DPF версии) и повечето от бензиновите двигатели от модел 2010. Също така, GM-OPEL dexos2TM напълно отменя и заменя предходните спецификации: GM-LL-A-025 (бензин) и GM-LL-B-025 (дизел).
Стандартът MB 229.51 изисква много строги ограничения от маслото, както и и намалено съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра, за да бъде съвместимо то със системите MERCEDES за последваща обработка на отработените газове. Спецификацията MB 229.51 се отнася за някои бензинови двигатели MERCEDES и за всички дизелови двигатели MERCEDES, с или без DPF филтър. Този тип масло позволява гъвкави интервали на смяна, управлявани от бордовия компютър на автомобилите.
Стандартът Porsche A40 изисква от маслото изключително висока устойчивост на напречен срез. Тази спецификация се прилага за всички PORSCHE двигатели, с изключение на Cayenne V6 и дизеловите версии (за тези специфични двигатели, използвайте одобрен Porsche C30 масла като MOTUL 8100 X-Clean + 5W-30).
RENAULT разработи стандарта RN0700 за масла, които са в състояние да издържат на най-тежките температурни ограничения.
Стандартът Renault RN0700 се прилага за всички бензинови двигатели с атмосферно пълнене на RENAULT Group (Renault, Dacia, Samsung) с изключение на Renault Sport.
Спецификацията RN0700 се прилага за всички дизелови автомобили RENAULT, оборудвани с двигатели 1.5L dCi без DPF филтър(филтър за твърди частици), с по-малко от 100 к.с. мощност и 20 000 km пробег или интервал от 1 година за източване на маслото.За двигатели 2,2L dCi с DPF, използвайте масло с одобрение RN0710, а не RN0720.
Спецификациите VW 502 00 и VW 505 01 изискват от маслото изключителна детергираща мощност, висока устойчивост на масления филм и по-добра устойчивост на вискозитета на сажди, за да покрие редица бензинови двигатели и повечето от дизеловите двигатели с директно впръскване. Внимание, не използвайте MOTUL 8100 X-Clean 5W-40 там, където се изисква VW 504 00 или VW 507 00 - в този случай да се използва MOTUL Specific 504 00 507 00 5W-30 или MOTUL 8100 X-Clean + 5W-30.
Снандартът FIAT 9.55535-S2 налага в маслото на двигателя да се съчетаят и двете - стандарт ACEA C3 и вискозитет 5W-40, за перфектно смазване на всички бензинови двигатели на FIAT, ALFA ROMEO, LANCIA, произведени от юли 2007 г.
Интервал на смяна: по препоръка на производителя.
Да не се смесва с масла , които не покриват стандарта ACEA C3.
Преди употреба винаги да се прави справка с ръководство на потребителя или наръчника на превозното средство.